Los niños lobo
In an empty room, a boy tells his brother about the time he ate a snake in the forests of West Africa. Seamlessly, the brother adds details to the story.
Yet it never actually happened. Together, the two brothers live in their own fantasy world. A little while later, they shoot Che Guevara’s traitor with play guns in a war game.
The national history of Cuba and the experiences of their father, who fought in Angola and was wounded in the war, merge into a story of loyalty and betrayal. This sparsely composed short film creates a stark contrast between the poverty of the two brothers’ living conditions and the wealth of their inner world.