Postcards from the Verge
A young Polish couple embark on a long bike ride through the Andes. The dangers of this undertaking become apparent as lightning strikes around them, the cold takes its toll and their muscles begin to seize up. They try to cross the border into Bolivia in the back of a truck, while a soldier has his gun at the ready.
Despite the growing tensions between them, the journey also proves to be a way to get to know themselves better. The young man spends a lot of time on the phone with his parents, who are getting a divorce, and he sadly realizes that home is no longer home. As he gradually breaks free from the ties to his parents, he strengthens his bond with his girlfriend.