Market Screening: Where the Light Enters You
Aney, a New York–based healthcare worker, returns to rural India after her mother dies from lack of medical care. Driven by grief and resolve, she sets up a clinic for village outcasts, hoping to change the system. There she meets Farida, a wise and resilient teenager from a nomadic tribe. Aney's work with the village helps her heal from her mother's death, but Farida's life takes a tragic turn when her father dies because he can no longer afford his hospital stay. As Farida's life unravels, Aney discovers that her utopian dreams are no match for harsh reality.
Filmed over seven years, this deeply personal East-meets-West story of mutual healing shows how the sufferings and joys of the human experience blurs borders and boundaries; countries and caste.