Market Screening: The Breakthrough Group
The Breakthrough Group is set inside the Other Side Academy, in Salt Lake City, Utah, a new behavioral program for people seeking real change in their lives. The film follows a handful of people that society has given up on. The average student has been arrested over 20 times prior to acceptance. Therapy hasn’t worked. Their families couldn’t help them. Prison made them worse. But at the end of this intensive two-and-a-half year program, the students emerge completely transformed, with the ability to become contributing members of society again. The film is quickly becoming a conversation starter around how we as a society view some of our biggest problems, including addiction, mental health, and personal redemption.