Market Screening: Speak.
SPEAK. follows five fearless teenage orators on a nine-month quest to the NSDA Nationals—the Super Bowl of public speaking—where a thousand words can change everything. As nerves, biased judging, and razor-thin margins test them, their coaches battle to keep programs alive amid budget cuts, book bans, and a splintering America.
Meet Noor (disability rights), Noah (mental health), Sam (a proudly queer voice challenging political nostalgia), Mfaz (a Sudan-born TikTok creator pushing back on Muslim stereotypes), and Esther, a two-time champion chasing a historic three-peat—aiming to surpass Executive Producer Josh Gad’s own school record.