Sincerely, Victor Pike
A poor memory leads Gregor Petrikovič to make audio recordings of conversations with loved ones, friends and acquaintances. Since 2016, he has been building an archive of anecdotes and recollections. With AI-generated visuals, Sincerely, Victor Pike, winner of the SOLO AI Award 2024, combines these faceless voices in a patchwork to produce a collective memory around the semi-fictional figure Victor Pike.
This not only questions the relationship between technology and memory, but also challenges the notion of AI as an instrument detached from humans, precisely because it is used as a means to portray something as subjective as memories.