Market Screening: On Healing Land, Birds Perch
Fifty years after the end of the Vietnam War, one image still defines how we remember it: the Pulitzer Prize-winning photograph of General Nguyễn Ngọc Loan executing a Vietcong prisoner during the Tet Offensive. Reproduced and debated for decades, it has become an icon of America’s most divisive war. But that single, frozen frame cannot hold the full story. Woven through voices of survivors, ON HEALING LAND, BIRDS PERCH meditates on memory, loss, and renewal confronting the enduring scars of war and the resilience of refugees rebuilding their lives.