El árbol
A tree is growing on the fifth floor of a dilapidated building in Cuba, its roots seeking the earth meters below.
In filming the tree, Iranian filmmaker Roya Eshraghi reflects on questions about rootedness. The tree becomes a metaphor for a search: for the bond with her father, for a home, and for the meaning of the film itself. Because why does Eshraghi feel so connected to this tree?