Market Screening: The Tale of Silyan
From the Oscar-nominated director of Honeyland comes a poignant and visually arresting story set in the heart of rural North Macedonia. Nikola, a farmer grappling with the harsh realities of new government policies, finds himself unable to sell his land or crops. When his family leaves in search of a better life abroad, Nikola takes a job as a landfill attendant, where he encounters the injured white stork Silyan. As he nurses the bird back to health, an unlikely bond forms between man and animal. The result is a deeply moving film that touches on climate change, economic migration, resilience and the quiet power of connection.