Beneath Which Rivers Flow
Een jongen staat met zijn buffel in de rivier, liefdevol op de rug van het dier leunend terwijl hij het aait. Ze lijken te genieten van elkaars gezelschap en de serene omgeving in zich op te nemen. Hun band is vertederend en rustgevend, voor henzelf en voor wie ernaar kijkt. Ibrahim woont in de vredige, betoverende moeraslanden van Zuid-Irak.
Beneath Which Rivers Flow is een visueel verbluffende film die zijn hoofdpersoon, zijn familie en hun omgeving op een authentieke manier weet vast te leggen. Regisseur Ali Yahya neemt ons mee in zijn artistieke visie die geen woorden nodig heeft. In plaats van hem in een verhaal te dwingen, geeft zijn vertelling Ibrahim alle ruimte. Zijn verfrissende en intrigerende blik op Irak geeft ook ruimte aan de kijker: om verwonderd te raken en een eigen perspectief op dit verhaal te vormen.