Muzikaal, met vaart gemaakt portret van de eigengereide Amerikaanse zangeres Cyndi Lauper. Haar zus Ellen vertelt hoe ze als kinderen al samen dansten en zongen. Bekende artiesten, onder wie Boy George, geven hun kijk op haar muzikale talent en unieke stemgeluid. En op de manier waarop ze aandacht vraagt voor emancipatie, abortus, racisme en genderdiscriminatie.
Wie La Lauper slechts kent als de springerige, meisjesachtige zangeres van ‘Girls Just Want to Have Fun’ (1983), weet na het zien van deze rijke, energieke muziekdocumentaire dat achter deze vrolijke hit een activistisch stemgeluid schuilgaat. Zo bestempelt feminist en journalist Gloria Steinem dit nummer als “anthem voor jonge feministen”. Net zoals wereldhit ‘True Colors’ (1986) tijdens liveconcerten de harten van duizenden mensen uit de queer gemeenschap raakt.
Het chronologische vertelde levensverhaal van de eclectische zangeres – van soul, in een ontroerend duet met Patti LaBelle, tot pop, blues en funk – laat op inspirerende wijze zien dat het loont om trouw te blijven aan je dromen, missie én stemgeluid.