Teaches of Peaches
Tijdens de tour waarmee Peaches, in de media uitgeroepen tot ‘de oma van de electroclash’, het twintigjarig bestaan van het iconische album The Teaches of Peaches viert, betreedt ze het podium vanachter een rollator met piepende wieltjes. Ze heeft ook een enorme vulvamuts op haar hoofd en dikke tietpantoffels aan haar voeten. De groteske kostuums, die contrasteren met haar vuige electrobeats, voegen een vrolijk uitroepteken toe aan de expliciete teksten waarin seksuele vrijheid in alle vormen gevierd wordt.
Aan de hand van interviews, een schatkamer aan archiefbeelden en opzwepende live optredens wordt geschetst hoe de Canadese Merrill Nisker uitgroeide van kleuterleidster tot feministisch icoon, queer strijder en allround schijt-aan-hebbende. We zien haar als twintiger dollen met huisgenoot Feist, haar ‘Berlijnse undergroundsprookje’ met Chilly Gonzales, met wie ze het duo The Shit vormde, en het ontstaan van de studioplaat die haar leven veranderde, met cultklassiekers als ‘Fuck the Pain Away’ en ‘AA XXX’.
Een uitgebreide en openhartige kijk op Peaches’ drijfveren, het harde werk achter de schermen en lekker veel explosieve, expliciete podiumshows.