The Liminal
Het nu werkt niet, stelt de Libanees-Palestijns-Nederlandse beeldend kunstenaar Alaa Minawi, en tijd om te wachten is er niet meer. Vreedzaam samenleven lukt de mensheid niet, en dus stelt hij zich een wereld voor waarin we langs elkaar heen leven. In de muur bloeien de ontevredenen op. De buitenstaanders kunnen ze wel horen, maar hebben geen toegang.
De installatie The Liminal is een work-in-progress, dat volgend jaar moet uitmonden in een hybride theatervoorstelling met als werktitel No Man’s Land. Hoe groter het conflict tussen buurlanden, hoe groter het niemandsland tussen de twee wordt.
En, zo stelt Minawi, als je al het niemandsland bij elkaar optelt, is het de grootste staat ter wereld. Wat zou er gebeuren als zij die niet langer mee willen doen met de huidige realiteit dat niemandsland zouden claimen?