Post Criminal Case
In 2000 maakte Susana de Sousa Dias Criminal Case 141/53, over de zussen Isaura Borges Coelho en Hortênsia Campos Lima, die in het Portugal van de jaren vijftig in verzet kwamen tegen een wet die het verpleegsters verbood te trouwen. In de film deden ze hun verhaal, dat werd getekend door de dictatuur onder Salazar, ondersteund door een scherpe montage van archiefmateriaal.
Nu, een kwart eeuw later, maakt De Sousa Dias een vervolg, waarin ze vragen stelt en reflecties plaatst bij die eerdere film. Ze beschrijft hoe ze begin jaren negentig voor het eerst in aanraking kwam met het archiefmateriaal dat haar naar het verhaal van de zussen leidde.