The Sketch
Filmmaker Tomas Cali verhuist van zijn geboorteland Brazilië naar Parijs. Het leren van een nieuwe taal valt hem zwaar; hij voelt zich alleen en onbegrepen. Op tekenles ontmoet hij Linda Demorrir. Zij is naaktmodel, komt ook uit een ander land en is, net als hij, transgender. Terwijl hij in het atelier haar lichaam op papier zet, schetst hij langzaam ook steeds meer zichzelf en zijn nieuwe werkelijkheid.
Een deels geanimeerd verhaal, waarin twee mensen een nieuwe, spannende wereld inkijken die vaak genadeloos oordelend terug staart. Over kracht putten uit een ander en die vinden in jezelf. Mensen die als buitenstaanders worden bestempeld, vormen de rode draad in het werk van Cali.