De klassieke filmpaleizen in het centrum van Recife zijn grotendeels verdwenen. Filmmaker Kleber Mendonça Filho maakte een liefdesbrief aan de cinema en aan deze Braziliaanse stad, voor hem onlosmakelijk met elkaar verbonden. In filmtheaters als Art Palácio, Trianon en São Luiz ontdekte Mendonça Filho de kunstvorm die zijn leven zou veranderen. Nu Recife drastisch is veranderd, overziet hij de filmruïnes.
De metropool aan zee – decor van zijn Aquarius (2016) en Neighboring Sounds (2012) – vormt het startpunt voor een ontroerende en speelse essayfilm over zijn ouderlijk huis, de voormalige bioscopen van de stad, genrecinema en de nazi-banden van de vroegere filmdistributie.
De drie hoofdstukken zijn rijkelijk overgoten met filmliefde. Hij struint door het appartement waar hij opgroeide en zoekt de gesloten bioscopen op. Archiefbeelden herinneren aan een gouden tijdperk, toen sterren als Janet Leigh en Tony Curtis Recife bezochten. Het derde deel laat de relatie tussen film en religie zien: bioscopen Eldorado en Albatroz werden, veelzeggend, omgebouwd tot kerk. Zo maakte Mendonça Filho een nieuwe, persoonlijke stadsplattegrond, door de lens van de cinema.