Mambar Pierrette
Het begin van het nieuwe schooljaar betekent topdrukte voor coupeuse Mambar Pierette. Van ’s ochtends vroeg tot zonsondergang naait zij uniformpjes in haar houten hutje in een krottenwijk van de Kameroense stad Douala. Maar zij neemt toch altijd de tijd om de sores aan te horen van buurtbewoners en vriendinnen die komen aanwaaien.
Strikt bezien is Mambar Pierrette een speelfilm. Maar regisseur Rosine Mbakam heeft een achtergrond als documentairemaker en filmt Pierrettes dagelijks leven alsof het haar zo overkomt. Dat de meeste acteurs geen professionals zijn die bovendien zichzelf spelen, versterkt het gevoel van authenticiteit. Dit drama is echt.