American Sons is a profoundly intimate documentary that traces the enduring scars of war through the story of Cpl. JV Villarreal, a Mexican American Marine from San Antonio, Texas, killed in action in Afghanistan. Told through JV’s own raw, never-before-seen combat footage and the decade-long emotional journey of his Marine brothers and family, the film is both a tribute and a courageous exploration of grief, resilience, and undying love.
Visually arresting and emotionally uncompromising, the film is both a reckoning and a call to action - challenging the nation to confront its obligations to those who serve. In its most powerful moments, American Sons reveals a rare and tender expression of brotherhood, proving that the courage to heal can be as profound as the courage to fight.