Market Screening: Norita
Nora was a traditional Argentine housewife before becoming the internationally recognized activist she is today. Everything changed in 1977 when her son, Gustavo, was forcibly disappeared. What followed was a cruel, bureaucratic silence designed to erase his existence. In response, Nora joined other grieving mothers in public protest, defying fear and state terror. Together, they formed a historic resistance — the Mothers of Plaza de Mayo — a global symbol of dignity, courage, and memory.
Nora’s activism soon transcended Argentina’s borders. She traveled the world, forging deep bonds with human rights communities and demanding justice for the “desaparecidos” on the global stage. Her struggle became both a personal quest and a universal symbol of resistance to state violence and impunity.
It feels urgent to screen Norita worldwide, as questions of memory, violence, and democratic erosion resurface. Nora Cortiñas’ story is a call to action. Her radical demand endures: Where is my son?