Feedback VR, un musical antifuturista
Take a sip of a mystical beverage and plunge into a digital rabbit hole. This VR musical takes you on a journey where traditional Peruvian rituals merge with the virtual world. As the magical elixir begins to take effect, your surroundings gradually dissolve—a tepee transforms into a huaca (a place of worship dedicated to the gods of Andean culture), and then turns into sacred ancestral sites.
Three figures dressed in costumes inspired by Peruvian Andean tradition accompany you throughout this journey. But then, even this reality begins to disintegrate. Their bodies morph and multiply, ultimately transmuting into three-dimensional avatars. Where does reality begin? Where does your body end?
In addition to this VR musical, a fulldome adaptation premieres at ARTIS-Planetarium as part of DocLab at the Planetarium.