Trillion
A woman walks over jagged, weather-beaten rocks by the sea. She is barefoot, wearing a simple white dress. The wind blows unchecked, her face hidden beneath the brim of a floppy hat. She walks and walks, resolute. Sometimes she carries a large jute bag. What is happening here? From this simple starting point, filmed in black-and-white, filmmaker Victor Kossakovsky crafts an unforgettable story—minimalist with maximum impact.
The camera captures the play of light, the textures, and the rhythms of the landscape—in its impressive grandeur and its smallest, most miraculous details. The superb soundtrack of atmospheric and natural sounds is occasionally complemented by gorgeous compositions for strings and piano.
What the woman is doing there, and why, gradually become clear. The film follows in the vein of Kossakovsky’s most recent work: Gunda (2020), about a pig and her piglets, and Architekton (2024), about creation and destruction. Trillion is also a call to action: a journey of discovery that prompts reflection on the possibilities of realizing a different future.