The Oracle: Ritual for the Future (for humans and non-humans)
Can we collectively re-explore what it means to be a bodily being and imagine existence beyond it? The Oracle is a thought-provoking futuristic ritual about the evolving relationship between humans, bodies and AI. Blending personal perspectives with an eerie systemic presence, participants delve into sensuality, death, agency and irreversible change.
Starting from the personal story of two AI-enthusiasts, and their archival material, the audience gains control but is slowly then drastically overtaken and immersed by non-human entities and images. The audience is invited into a 360-degree screen environment to navigate a choreography that is as much social as it is immersive - as much intimate as it is uncanny.
At its heart, The Oracle is not a spectacle of technology, but a reflection on it. Questioning the Western ideal of the autonomous rational human, it explores the self as fluid, (trans-)formed through systems larger than us: “Not ‘another AI show,’ but a ritual of collective experiencing: symbolic, embodied, and emotionally resonant.”