Market Screening: The Last Observers
Since 1987, Karin and Lennart watched and recorded the weather every third hour, day and night, seven days a week, every day of the year, from their station by the lighthouse in Falsterbo, Sweden. Earning “a lousy salary, and a fantastic life” they remained steadfast through childbirth, illness and snowstorms—not missing a single observation in 36 years—while thousands of stations around the world fell to automation. Told through the eyes of their daughter Maja, this extraordinary and heartwarming love story shows lasting happiness exists in profound connection with nature and everyday rhythms.