The Sessions
A young student undergoing trauma therapy recounts how she was raped by someone she trusted. The camera focuses on the therapist’s face, and we never see the anonymous speaker. The Sessions unfolds almost entirely in this space, where the young woman speaks openly about the impact of the rape. Outside the therapy room she doesn’t dare speak to anyone else about it—only her boyfriend knows what happened.
While she suffers every day from what was done to her, it looks like he’s going to get away with it. Her conversations with the therapist and the legal system provide insight into the long and difficult healing process that follows sexual violence.