32 Meters
Halime doesn’t identify with the traditional image of women in her patriarchal Turkish village community. There’s more to life than looking after the house and children, she believes. So she decides to organize a shooting competition for women. But this idea isn’t universally welcomed by the men in the village and, as heads of the household, their permission is needed.
32 Meters follows the women with warmth and understated humor as they bravely defend themselves against arguments that guns are “not toys” and that shooting is a man’s business. The camera is present during these intimate conversations, both indoors and outdoors, capturing how the community cautiously dares to embrace subtle change, and showing that even the most entrenched ideas about gender roles can be shifted.
The result is a hopeful portrait of a close-knit community and an independent-minded woman who, with her enthusiasm and perseverance—along with the support of a growing group of female friends and male allies—succeeds in challenging the traditional status quo.