32 Meters
Halime kan zich niet vereenzelvigen met het traditionele vrouwbeeld in haar patriarchale Turkse dorpsgemeenschap. Er is meer in het leven dan zorgen voor het huis en de kinderen, zo vindt ze. Ze besluit een schietwedstrijd voor vrouwen te organiseren, maar dat idee valt niet bij alle mannen in goede aarde. En als gezinshoofd moeten zij toestemming geven.
De vrouwen worden in 32 Meters vol warmte en ingetogen humor gevolgd terwijl zij zich kranig verweren tegen argumenten dat wapens ‘geen speelgoed’ zijn en schieten een mannenaangelegenheid is. De camera is aanwezig tijdens deze intieme conversaties, zowel binnenskamers als buitenshuis. En registreert hoe via deze gesprekken de gemeenschap voorzichtig een subtiele verandering durft aan te gaan en te laten zien dat zelfs de meest verstokte ideeën over man-vrouwverhoudingen kunnen verschuiven.
Een hoopgevend portret van een gesloten gemeenschap en een eigenzinnige vrouw, die met haar enthousiasme en doorzettingsvermogen de traditionele status quo bestrijdt en daar, samen met een groeiende groep vriendinnen en mannelijke medestanders, nog in slaagt ook.