Market Screening: Motorcycle Mary
Het onvertelde verhaal van de legendarische motorsportpionier Mary McGee, ook bekend als Motorcycle Mary, wiens racecarrière dertig jaar duurde en waarin Mary gendernormen doorbrak terwijl ze meerdere racedisciplines onder de knie kreeg. McGee werd geboren in Alaska aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog en haar vroege leven is doorspekt met angst, maar met de begeleiding van haar oudere broer Jim overwint ze haar angstige aard en ontdekt ze de kunst van kalmte, een vaardigheid die haar helpt om het circuit op te gaan. In de voetsporen van haar broer begint haar opmerkelijke race-odyssee in de wereld van auto's, waar ze haar mannelijke concurrenten overtreft, om later haar grootste gevoel van vrijheid te ontdekken bij het racen op motoren. Ze was de eerste vrouw die in de Verenigde Staten met motoren racete. Geconfronteerd met seksisme en persoonlijke tragedie, zet Mary door en drijft zichzelf naar steeds grotere hoogten, wat culmineert in haar meest huiveringwekkende uitdaging: de eerste persoon ooit worden die solo de slopende Baja 500 op een motor rijdt.