Market Screening: Equal Play
Winnaar van de publieksprijs op het Uninterrupted Film Festival, Equal Play is een krachtige documentaire die ingaat op het leven van gehandicapte jongeren en de transformerende kracht van sport onderzoekt. Het verhaal richt zich op twee Britse kinderen, Marley, een tiener uit Londen wiens leven ingrijpend is veranderd door sport; en Tammy, die worstelt met barrières voor fysieke activiteit op haar school en dagelijks wordt uitgesloten.
De film volgt beide kinderen terwijl ze vechten tegen discriminatie en hun recht opeisen om gelijk behandeld te worden bij toegang tot sport en lichamelijke opvoeding. Marley ontdekt zijn zelfvertrouwen en sociale vaardigheden door te boksen, terwijl Tammy wordt geïnspireerd door een Paralympische ster om rolstoelracen op te pakken en haar competitieve kant op de renbaan te verkennen.
Regisseur Lily Ahree Siegel neemt ons mee in de werelden van Marley en Tammy met een inventieve visuele stijl en scènes van prachtige animatie, waardoor hun ervaringen en emotionele reizen levendig tot leven komen. Door de genuanceerde vreugde en empowerment vast te leggen die sport kan brengen aan gehandicapte personen, benadrukt Equal Play de positieve verandering die inclusie kan creëren.