Aney, een in New York gevestigde zorgmedewerker, keert terug naar landelijk India nadat haar moeder overlijdt door gebrek aan medische zorg. Gedreven door verdriet en vastberadenheid richt ze een kliniek op voor dorpsverstotenen, in de hoop het systeem te veranderen. Daar ontmoet ze Farida, een wijze en veerkrachtige tiener uit een nomadenstam. Aney's werk in het dorp helpt haar te herstellen van de dood van haar moeder, maar Farida's leven neemt een tragische wending wanneer haar vader overlijdt omdat hij zijn ziekenhuisopname niet meer kan betalen. Terwijl Farida's leven uit elkaar valt, ontdekt Aney dat haar utopische dromen niet opwegen tegen de harde realiteit.
Dit diep persoonlijke oosterse en westerse verhaal over wederzijdse genezing, gefilmd over een periode van zeven jaar, laat zien hoe het lijden en de vreugde van de menselijke ervaring grenzen en scheidslijnen doen vervagen; landen en kaste.