Market Screening: The Breakthrough Group
The Breakthrough Group speelt zich af in de Other Side Academy in Salt Lake City, Utah, een nieuw gedragsprogramma voor mensen die op zoek zijn naar echte verandering in hun leven. De film volgt een handvol mensen die de maatschappij in de steek heeft gelaten. De gemiddelde student is meer dan twintig keer gearresteerd voordat hij of zij werd toegelaten. Therapie heeft niet gewerkt. Hun families konden hen niet helpen. De gevangenis heeft hun toestand alleen maar verergerd. Maar aan het einde van dit intensieve programma van tweeënhalf jaar komen de studenten volledig getransformeerd tevoorschijn, met het vermogen om weer een bijdrage te leveren aan de maatschappij. De film is snel een gespreksstarter geworden over hoe wij als maatschappij enkele van onze grootste problemen, waaronder verslaving, geestelijke gezondheid en persoonlijke verlossing, bekijken.