Market Screening: Third Act
Generaties kunstenaars noemen Robert A. Nakamura 'De peetvader van de Aziatisch-Amerikaanse media', maar zijn zoon Tad noemt hem 'papa'. Als filmmakende zoon van een filmlegende gebruikt Tad de lessen die zijn vader hem leerde om de erfenis te ontcijferen van een ouder wordende man die als kind de gevangenschap van Japans-Amerikanen tijdens de Tweede Wereldoorlog overleefde, een succesvolle fotograaf die het opgaf om zijn eigen verhaal te vertellen, een activist aan het begin van een sociale beweging – en een vader wiens strijd zijn zoon vrijheden heeft opgeleverd die Japans-Amerikanen van zijn generatie ontgingen. Terwijl de ziekte van Parkinson zijn geheugen vertroebelt, gaat Tad op zoek naar zijn verhaal – en ontdekt daarbij zijn eigen verhaal. De twee hebben samen films gemaakt, met Robert altijd aan Tads zijde. THIRD ACT is de laatste.