Vijftig jaar na het einde van de Vietnamoorlog is er één beeld dat nog steeds onze herinnering definieert: de met een Pulitzerprijs bekroonde foto van generaal Nguyễn Ngọc Loan die een Vietcong-gevangene executeert tijdens het Tet-offensief. Decennialang gereproduceerd en bediscussieerd, is het een icoon geworden van Amerika's meest controversiële oorlog. Maar dat ene, bevroren beeld kan niet het hele verhaal bevatten. Verweven door de stemmen van overlevenden, mediteert ON HEALING LAND, BIRDS PERCH over herinnering, verlies en vernieuwing in de confrontatie met de blijvende littekens van oorlog en de veerkracht van vluchtelingen die hun leven weer opbouwen.