Off Frame aka Revolution Until Victory
Met Off Frame vertelt Mohanad Yaqubi een verhaal over mensen op zoek naar hun eigen beeld. Hij maakte een mozaïek van lang verborgen en recent ontdekte archiefbeelden van de strijd van het Palestijnse volk om in de jaren 60 en 70 op eigen voorwaarden hun beelden te creëren, via de oprichting van de Palestine Film Unit.
Filmmakers als Mustafa Abu Ali (They Do Not Exist, 1974) wilden de zeggenschap over hun eigen beelden en verhalen terugwinnen door middel van revolutionaire en militante cinema, vanuit het perspectief van de Palestijnen zelf.
Na de Israëlische invasie van Libanon in 1982 zijn de meeste van deze Palestijnse films verloren gegaan. Veel beelden in Off Frame zijn afkomstig uit kopieën die voor de invasie naar internationale filmfestivals zijn gestuurd. De originele prints zijn tot op de dag van vandaag zoek.
Yaqubi vult de leemte in het collectieve geheugen door deze vergeten cinema nieuw leven in te blazen. Hij laat zien wat zich binnen het kader afspeelde en geeft tegelijkertijd een kritische reflectie op wat buiten het kader is gevallen.