Mariska Hargitay was pas drie jaar oud toen haar moeder, Hollywoodlegende Jayne Mansfield, tragisch om het leven kwam bij een auto-ongeluk, met Mariska op de achterbank. My Mom Jayne volgt Mariska Hargitay terwijl ze op zoek gaat naar antwoorden over haar moeder – het icoon verlicht door flitslampen, de kunstenares, de moeder die ze nooit gekend heeft. Aan de hand van diepgaande persoonlijke interviews met familie en vrienden en een enorme hoeveelheid nooit eerder vertoonde foto's en homemovies ontdekken we samen met Mariska wie Jayne was, niet alleen voor het publiek, maar ook voor degenen die haar het meest dierbaar waren.