Market Screening: Motorcycle Mary
The untold story of legendary motorsports pioneer Mary McGee a.k.a. Motorcycle Mary whose racing career spanned thirty years and saw Mary shatter gender norms while mastering multiple racing disciplines. Born in Alaska on the eve of World War II, McGee’s early life is riddled with fear but, with her older brother Jim’s guidance, she conquers her apprehensive nature and discovers the art of composure—a skill that serves her to take on the racetrack. Following in her brother’s footsteps, her remarkable racing odyssey begins in the world of cars, where she outshines her male competitors, only to later discover her greatest sense of freedom racing motorcycles. She was the first woman to race motorcycles in the United States. Confronted by sexism and personal tragedy, Mary perseveres, pushing herself to greater and greater heights—culminating in her most hair-raising challenge: Becoming the first person ever to solo the grueling Baja 500 on a motorcycle.