Market Screening: Instruments of a Beating Heart
First graders in a Tokyo public elementary school are presented with a challenge for the final semester: performing "Ode to Joy" at the ceremony for the new incoming first graders. Ayame, who often struggles to keep up with the group, is determined to play a major part - the big drum. Directed by Ema Ryan Yamazaki, Instruments of a Beating Heart examines the Japanese educational system’s tenuous balance between self-sacrifice and personal growth as it teaches the next generation to become part of society.