The Rift
A pulsating combination of powerful contemporary dance and exhilarating music, with water as the unifying element. Multiple dancers perform a shared choreography—brought together through the editing—across various locations in Zimbabwe, from dense forests and open plains to urban settings and pristine natural landscapes.
The 360 fulldome projection offers an all-encompassing view of the unity of people, culture, and nature, showing how—especially in these times of alarming climate change—water both connects all things and puts them to the test. A voice reminds us that, “There was water, even before there was light.” And without water, there is only darkness.