The Rift
Een swingende combinatie van krachtige contemporaine dans en opzwepende muziek, met water als verbindend element. Op verschillende locaties in Zimbabwe, van dichtbegroeid bos tot weidse vlakten en van bebouwde kom tot ongerepte natuur, vindt een, door montage gecombineerde, gemeenschappelijke choreografie plaats, uitgevoerd door meerdere dansers.
Met dank aan de 360 graden-koepelprojectie, die een alomvattend beeld biedt van de eenheid van mensen, cultuur en natuur, waarbij water, in deze tijden van zorgwekkende klimaatverandering, alles zowel verbindt als onder druk zet. Want, zoals een stem ons in herinnering brengt: “Er was al water, nog voordat er licht was.” En zonder water rest ons slechts duisternis.