Teaches of Peaches
During the tour with which Peaches—hailed in the media as 'the grandmother of electroclash'—celebrates the 20th anniversary of her iconic album The Teaches of Peaches, she enters the stage pushing a walker with squeaky wheels, and wearing a huge vulva hat and big boob slippers. The grotesque costumes, which contrast with her dark electro beats, add a cheerful exclamation mark to the explicit lyrics celebrating sexual freedom in all its forms.
Through interviews, a treasure trove of archive footage and high-powered live performances, we discover how the Canadian kindergarten teacher Merrill Nisker grew to become a feminist icon, queer fighter and all-round who-gives-a-shit. We see her in her twenties fooling around with roommate Feist, in her 'Berlin underground fairytale' with Chilly Gonzales with whom she formed the duo The Shit, and the creation of the studio album that changed her life, including cult classics such as Fuck the Pain Away and AA XXX.
A wide-ranging and candid look at what drives Peaches, and the hard work that goes on behind the scenes, plus plenty of explosive and explicit stage shows.