Under the Same Sky
Under the Same Sky is shown as an installation in the DocLab Exhibition and is part of the VR Gallery.
Behind you lies the sea; before you stands the enemy. This is the reality for the people of Gaza—and for Palestinian journalist Sami, who records it all with his 360° camera in the VR documentary Under the Same Sky. Driving along the Mediterranean coast in a press vehicle, he documents the war in the Gaza Strip. On one side are peaceful waters; on the other, heart-wrenching ruins.
Mounted on a long pole held by Sami, the camera exposes the atrocities of Israeli occupation—wherever you look, a searing scene meets the eye. Sami speaks with people recovering their personal belongings among the rubble, visits fellow journalists committed to bringing this story to the world, and recounts his own experiences of the war.
Tireless adrenaline-fueled journalists record the facts and report on events. This immersive experience of war in occupied territory leaves you with no choice: you cannot look away. The 360° camera makes you a witness to the Gaza war—right at its epicenter.