Under the Same Sky
Under the Same Sky is te zien als installatie in de DocLab Exhibition en is onderdeel van de VR Gallery.
Achter je ligt de zee, voor je staat de vijand. Het is de realiteit voor de mensen in Gaza, en zo ook voor de Palestijnse journalist Sami, die in de VR-documentaire Under the Same Sky alles vastlegt met zijn 360-camera. Rijdend in een perswagen en langs de Middellandse Zee portretteert hij de oorlog in de Gazastrook; aan de ene kant vredige wateren, aan de andere kant hartverscheurende puinhopen.
De camera, geplaatst op een lange stok die Sami vasthoudt, toont de gruwelijkheden van de Israëlische bezetting. Overal waar je kijkt, valt iets indringends te zien. Sami spreekt mensen die te midden van ruïnes persoonlijke spullen weten terug te vinden, gaat langs collega-journalisten die zich inzetten om dit verhaal naar buiten te brengen en vertelt zelf over de oorlog.
Vol adrenaline, werken de journalisten hard om de feiten vast te leggen en verslag te doen. Deze meeslepende ervaring over de oorlog in bezet gebied laat je geen andere keuze dan te blijven kijken. De 360-camera maakt je niet alleen getuige van de Gaza-oorlog, maar plaatst je er middenin.