Market Screening: Safe Place
Although experiencing a lifelong battle with pain and trauma, Jerod Draper lived an average, normal life in Southern Indiana. During high school, Jerod started to get off track after losing his best friend at the age of 14, and his first love at 15. To cope with the sudden loss at such a young age, Jerod started experimenting with drugs. After high school and through his younger-adult years, Jerod's substance abuse amplified. Throughout his 20s and 30s, Jerod continued to fight for sobriety while marrying and having a daughter. Following the divorce and not being able to see his daughter due to substance abuse, Jerod made a vow to stay clean. On October 4th, 2018 - Jerod was well over a year sober, yet fighting a familiar challenge, the severe depression and anxiety induced by weaning from drugs. During that evening, Jerod endures a fatal night of torture while in custody after being arrested for a routine traffic stop.