The Golden Age
Lucy from Palermo is studying music in England and is very pregnant. Her mother and teenage sister visit to be with her for the birth of baby Futura. Afterward the three of them return to Sicily, where Kitim, the father of Futura, also lives.
As she’s forced to give up her studies due to student debt, Lucy also faces the emotional challenge of creating a stable family life and meaningful existence for herself. She comes from an artistic family, but her mother Roberta also struggles to achieve her full potential.
A life marked by unreliable men, financial insecurity and an inclination toward the counterculture has left Roberta living in a spartan and cramped two-room apartment. And now Lucy, Kitim and the baby are moving in. Is this Lucy’s future too? And what will life be like for Futura? This empathetic, close-up film portrait reveals the resilience and drive of these two artistic women, and the sometimes uncomfortable choices they have to make.