Moore for Sale
Years ago, filmmaker Keith Wilson stumbled upon the website of performance artist and shaman Frank Moore (1946-2013), and discovered a seemingly bottomless treasure trove of essays and artworks. Moore, a wheelchair user with cerebral palsy, was very productive in various disciplines from the 1970s until his death, and often pushed the boundaries of erotic propriety in his work.
Wilson became fascinated by this celebrated but controversial artist and started working on a documentary about Moore. Moore’s family even gave Wilson access to a large number of hard drives with unique footage.
In this playful, live documentary, Wilson explains why his film about Moore was never made. Time and again, Moore’s freethinking attitude to life, and perhaps Wilson’s naivety as well, clash with the bureaucracy of the contemporary film world.
Wilson’s questions become increasingly existential. Is it actually possible to make a conventional documentary about such an unconventional person as Frank Moore? And is Wilson the right person to do it?
With its most collaborative edition to date, IDFA on Stage presents a boundary-breaking program of live cinema events—bridging film, new media, and the performing arts.