In 36,000 Ways (Site-Specific Installation)
This installation is the latest branch of a larger, ongoing project by Tunisian‑Belgian artist and former war correspondent Karim Ben Khelifa. He explores in a variety of ways how war is mediated, how it is remembered and how it takes root within us. The title In 36,000 Ways refers to the roughly 36,000 fragments a fragmentation weapon shatters into upon detonation—each one a deadly projectile in its own right. But in this installation, the object that was made to destroy becomes an invitation for reflection, empathy and resistance.