Market Screening: Super/Man: The Christopher Reeve Story
The story of Christopher Reeve is an astonishing rise from unknown actor to iconic movie star, and his definitive portrayal of Clark Kent/Superman set the benchmark for the superhero cinematic universes that dominate cinema today. Reeve portrayed the Man of Steel in four Superman films and played dozens of other roles that displayed his talent and range as an actor, before being injured in a near-fatal horse-riding accident in 1995 that left him paralyzed from the neck down.