Market Screening: Zurawski v Texas
Women denied abortions under Texas’s ambiguous and unforgiving abortion bans band together with a fearless attorney to sue Texas. While battling in court against the state and its immovable Attorney General, the extent of their traumatic experiences is revealed as they wrestle to regain their reproductive futures and set a precedent for millions of other women and families. Zurawski v Texas reveals the dire impact of losing access to healthcare — and the extraordinary efforts of the women and men fighting on the frontline to regain those rights.