Ghosts, monsters, murderers—Nuno loves them all. So filmmaker Sergio Oksman (O Futebol, The Beautician) takes his 12-year-old son to an abandoned hotel reminiscent of The Shining. While trying to discover what scares the child, he is confronted with his own fears.
To feed Nuno’s taste for scary stories, they visit the site where a 19th-century serial killer once struck, walk through an endless dark tunnel, and watch Kubrick’s horror classic starring Jack Nicholson. Nuno is certainly interested—but frightened? The feelings we're most afraid of lie much deeper, as Oksman has known for years.
A Scary Movie is about much more than just a father and son on vacation. Through a series of leaps back in time, Oksman reveals the scars left by his own troubled relationship with his father. Without laboring the point, his fascination with Nuno’s psyche becomes an expression of concern. A subtle yet powerful portrayal of the workings of intergenerational trauma.