Geesten, monsters, moordenaars: Nuno is er gek op. Filmmaker Sergio Oksman (O Futebol, The Beautician) neemt zijn 12-jarige zoon dan ook graag mee naar een verlaten hotel dat aan The Shining doet denken. Terwijl hij probeert te ontdekken wat zijn kind griezelig vindt, confronteert dit hem ook met zijn eigen angsten.
Om Nuno aan enge verhalen te helpen, bezoeken ze de plek waar een negentiende eeuwse seriemoordenaar toesloeg, lopen door een eindeloze, donkere tunnel en kijken samen naar Kubricks horrorklassieker met Jack Nicholson. Geïnteresseerd is Nuno zeker, maar bang? De akeligste gevoelens zitten veel dieper, weet Oksman eigenlijk al jaren.
A Scary Movie gaat namelijk over veel meer dan alleen een vakantie van een vader en een zoon. Via een aantal sprongen terug in de tijd laat Oksman zien welke littekens hij overhield aan de slechte band met zijn eigen vader. Zo wordt, zonder dat daar nadruk op ligt, zijn fascinatie voor Nuno’s psyche een uiting van bezorgdheid. Een subtiele maar treffende verbeelding van de werking van intergenerationeel trauma.