Heartbeat
Blijdschap, verdriet, twijfel en opluchting wisselen elkaar in sneltreinvaart af in deze korte film, 25 jaar geleden opgenomen, van twee filmmakers die proberen een kind te krijgen en tegelijkertijd een relatiecrisis doormaken. Dat die dingen hand in hand kunnen gaan, bewijst deze intens persoonlijke weergave van hun liefdevolle slaapkamergesprekken, verhitte discussies en spannende bezoeken aan medische instanties.
De setting is, zoals niet ongebruikelijk in Jay Rosenblatts werk, bijna ongemakkelijk intiem, waarmee de film een passende toevoeging is aan het oeuvre van de tweemaal voor een Oscar genomineerde regisseur. Net als in How Do You Measure a Year? (2021), waarop Heartbeat een prequel vormt, richt Rosenblatt de lens op zijn naasten en, schoorvoetend, op zichzelf.